
Bästa angreppssättet är enligt min mening att använda sig av vårt hemsnickrade kvalitetshus. Byggstenarna är följande:
- Kunden är i centrum. Och den stora frågan är ”Vem är kunden?” Eller kanske borde vi ställa frågan ”Vilka kunder vill vi skall besöka vår webbplats?
- Alla beslut skall baseras på fakta. Hur många kunder har jag på min webbplats, vad gör de där och vilken är konverteringsgraden?
- Allas medverkan behövs för att webben skall bli en integrerad del av företagets verksamhet.
- Att tänka i processer hjälper till att bl.a. hitta en bra navigering.
- Ständig förbättring behövs verkligen. Det inser man både när man studerar sin egen webbplats och konkurrenters och andra företags webbplatser.
- En gemensam grundsyn på vilket syfte vi har med webbplatsen fordrar en diskussion med alla på företaget.
- Och till syvende och sist är det som i alla kvalitetssammanhangledningens engagemang i frågan. Chefens uttalade och synbara intresse för webbplatsen är den viktigaste framgångsfaktorn tror i alla fall jag.
Med allt detta vill jag också säga att en bra webbplats fordrar att företaget självt gör underhålls- och utvecklingsarbetet. Affärspotentialen är enorm!
Leave A Comment